Niezależne od zakresu inwestycji i formy prawnej Inwestora podstawowe etapy realizacji projektu podłączenia obiektu do ciepłej wody użytkowej wyglądają podobnie.
Zazwyczaj projekt rozpoczyna się z inicjatywy właścicieli lokali, mieszkańców, zarządców nieruchomości lub organów spółdzielni chcących zmodernizować swoje budynki.
- W odpowiedzi na zgłoszone zainteresowanie lub zapytanie ofertowe, oferenci (czyli zazwyczaj firmy dystrybucyjne) prezentują ofertę wykorzystania ciepła sieciowego do przygotowania ciepłej wody użytkowej.
- W przypadku zainteresowania proponowanym rozwiązaniem, oferent opracowuje i przedstawia szczegółową propozycję rozwiązań. Dokument zawiera między innymi wykaz niezbędnych prac budowlanych, zobowiązanie oferentów do pokrycia części kosztów inwestycyjnych oraz szacunkowe określenie mocy cieplnej niezbędnej do zapewnienia właściwej pracy systemu.
- Przyjęcie oferty skutkuje podpisaniem umowy pomiędzy Inwestorem, wytwórcą ciepła i jego dystrybutorem.
- Inwestor zleca wykonanie projektu, uzyskuje pozwolenie na budowę, ustala harmonogram prac i wybiera wykonawcę instalacji. Określany jest sposób finansowania inwestycji, podpisywane są umowy i rozpoczynają się prace budowlano-instalacyjne.
- Po ich zakończeniu, zostają uruchomione dostawy ciepła.
Wymieniając stary piecyk gazowy na wodę ogrzewaną z miejskiej sieci:
- Unikniesz kosztów związanych z naprawami gazowego podgrzewacza oraz przeglądami ciągów spalinowych;
- Zapomnisz o poszukiwaniu fachowca „od piecyków”;
- Zwiększysz swój komfort i bezpieczeństwo;
- Podniesiesz standard i wartość swojego mieszkania.